Jak zvýšit obrat za 4 měsíce o 1 milion?

Cíle jsme dosáhl pomocí optimalizace PPC kampaní a zařazení nových prvků online marketingu. Společně s drobnou úpravou samotného webu.

O klientovi

Jeníček vše pro dítě je e-shop s kojeneckými potřebami, oblečením, výživou a nábytkem pro vybavení dětského pokojíčku. Spolupráci jsme zahájili na konci března roku 2019. Do té doby spravovaly klienta dvě různé agentury včetně samostatného spravování klientem.

Cíle marketingu

V oblasti kojeneckého vybavení a oblečení je na internetu velká konkurence. Aby se eshop v této oblasti udržel, musí se rychle dostat v obratu do vyšších stovek až jednotek milionů korun.

Klient hledal někoho na správu PPC kampaní, protože nebyl spokojen s výsledkem předchozí agenturní spolupráce.

Řešení

  • Veděl jsem, že budu muset zkombinovat:
    • výkonnostní marketing (PPC, zbožové porovnávače, FB reklama),
    • brandová PPC reklama – Aby konkurence netěžila z Vašich zákazníků
    • UX a optimalizace webu
    • emailový marketing.

 PPC reklama

Audit:
  • Audit inzerce ve vyhledávačích (Google, Seznam, Facebook) a remarketingu.
  • TIP#1 – Všichni máme nasazené Google Analytics, ale zkoumá někdo sekundární dimenze a snaží se tomu upravovat reklamy? 
  • Následoval menší risk. Přesun rozpočtu ze Seznamu do Facebookových dynamických reklam. Doporučení pozastavení Sklikových reklam.
  • Kompletní průchod 664 reklamami na FB s vyhodnocením těch, které přinášejí zisk a ty, které nikoliv. Pochopitelně jsem vypnul ty, které ziskové nebyly.
Optimalizace:
  • TIP#2 Optimalizace reklam na konverze – Původně bylo nastaveno na přidání do košíku.
  • Později přechod na novou strukturu reklam, vytváření nových publik a cílení. Práce s publiky a (TIP#3) překryvy publik. Testování nových netradiční publik a jejich kombinace.
  • Práce s katalogem, pixelem a tvorba custom událostí.
  • TIP#4: Tvořte vlastní události v FB pixelu.
  • Kompletní optimalizace Google reklam:
  • TIP#6 vylučování klíčových slov, práce s publiky, vytváření nových responzivních reklam a zavedení metody méně je více, odeslání uživatelů na konkrétní podkategorie nebo produkty – namísto homepage.
  • TIP#7 Look a like publika – Česky podobná publika. Seznamy, které vytvoříte v okruzích uživatelů můžete použít na vytvoření podobných publik.
  • Jejich kombinace může být velice úspěšná a výnosná. Musíte však testovat jednotlivé kombinace. Neplatí však vždy doporučení, které dostanete od FB expertů ohledně jejich používání. Ačkoliv jejich nejlepší rady nefungovaly špatně, tak vlastní testování přineslo lepší výsledky než jimi zmíněné rady.
  • TIP#8 POZOR – neupínejte se k tomu. Co funguje zde, nemusí fungovat jinde.
  • FB i Google jsou soukromé firmy, které chtějí vydělávat – sobě.
Google reklama:
  • Zní to jako banalita, ale zkontrolujte propojení účtů, konverze, atribuční model a základní nastavení.
  • Podle sledování PNO, které bylo špatně nastaveno. Agentuře vycházelo PNO 100 krát vyšší. Snad to nereportovali. Luxusní počin.
  • TIP#9 Méně je někdy více – proč to zase zmiňuji? Protože je super jet dynamické search kampaně, display nákupy, display remarketing, nákupy, vyhledávací kampaně, bannerovou reklamu a ještě další kampaně. Ale bojujete tím jen průměrně na všech liniích. Zaměřil jsem se na 3-4 kampaně a s klidem zbytek vypnul.
  • V tomto segmentu si trochu upravíte vnímání ohledně průměrné pozice. Zjistil jsem, že mohu být vždy za mall.cz. I druhé místo má svoje kouzlo 🙂

Mall.cz vítěz PPC reklama

  • TIP #10 Brandová kampaň – Proč, když se zobrazujeme nahoře a konkurence na nás necílí? Protože i s velmi malým rozpočtem a nastavenou CPC můžete tomuto kroku zabránit. Zabráníte tak potenciální příležitosti.
  • TIP #11 Kampaň, která cílí na konkurenci – Nejlepší obrana je útok. Sice si při vyhledávání většina lidí “Svoji značku” nesplete, ale pár jednotek či nižších desítek nákupů měsíčně potěší.

Výsledkem po 4 měsících byl nárůst v Google Ads o 128%. Na FB reklamy přinesly o 209% více objednávek. 

Heuréka.cz

  • Supermanem nejsem, a tak jsem se rozhodl jediný systém Heuréka na několik měsíců utlumit a zaměřit se pouze na PPC reklamu.
  • Po znovu nastartování heuréky a úpravách feedu v Mergadu, což vedlo k vyšší spárovanosti produktů, jsme dosáhli hned v první měsíci nejlepších hodnot předchozích období. Následoval růst s mnohem menším rozpočtem při správné bidovací strategii.

Výsledek: Růst se však konal až po sledovaném období 4 měsíců.

Emailový marketing

  • Na základě obsahové strategie klient zahájil pravidelné newslettery. Emailing byl plně zapojen až po sledovaném období.
  • Nastavili jsme však emailing na opuštěný košík a retenci po určitém období, kde jsme nabízeli další zboží z přidružených kategoriích.
  • Pop up okno s voucherem na první objednávku.
  • Celý emailový nástroj je natolik automatizován, že nepotřebuje externí obsluhu, ale je obsluhován in house.
  • Leadhub

Výsledek: Nyní se podílí zhruba 7-8 % na obratu a běží 3. měsíc. V přepočtu se jedná o nižší stovky tisíc. S náklady 2-3 tisíce.

Webová analytika

  • Zabezpečil jsem technicky správné měření a pravidelně jsem vyhodnocoval data v každém reklamním kanálu.
  • Peklo je to, když agentura nasází 664 reklam bez jediného UTM tagu. Pro neznalé jednoduše – díky tomu zjistíte, která reklama vám vydělává
  • TIP#5 – Všimli jste si, že mi chybí #5? Bez sledování své návštěvnosti si toho bohužel nevšimnete. Tagujte (online) své odkazy.
  • Doporučil jsem zvýšení rozpočtu na marketing, což se pozitivně odrazilo v dalších tržbách.

Aktivity na webu

  • Během spolupráce jsem se zaměřil na několik detailů, které vám mohou pomoci k lepší uživatelské průchodnosti webem.
  • Obrázky jsou krásné, ale zkusili jste někdy, zda jejich velikost nebrzdí načtení webu?
  • Další úpravy webu, které Vám rád nabídnu při spolupráci.

Shrnutí

Jenicek-vseprodite.cz zvýšil svůj obrat během posledních 8 měsíců o 180 %. Během této doby přišlo několik výpadků na straně Facebooku, úpravu soukromí, což v srpnu zničilo práci s publiky a vše se nastavovalo od znovu.

Klíčem k úspěchu není jen optimalizování PPC kampaní, ale i zaměření se na komplexní marketingovou strategii. Sledovat konkurenci a zaměřit se na plánování marketingových aktivit.

Důležité je také budovat dlouhodobé vztahy se zákazníky, pracovat s tzv. Life time value zákazníka, být schopen kvalitně vyřešit logistiku zboží nebo pracovat na kontinuálním zvyšování výkonnosti marketingových kanálů.